VERTROUWENSPERSOON (VCP)

Najib Soubati

E-mail: [email protected]

“Voetballen moet je kunnen beoefenen en beleven binnen een plezierige en sociaal veilige omgeving.”

DCG wil een veilige vereniging zijn, waar iedereen met plezier bezig is met zijn/haar sport: voetballen. Het Bestuur van DCG neemt dit zeer serieus en neemt actief stelling tegen:

• Discriminatie op basis van afkomst, huidskleur, religie of geslacht. Ook seksuele intimidatie valt hier onder.

• Agressie en geweld, binnen of buiten de lijnen, door spelers, begeleiders, ouders en of toeschouwers.

• Pesten of mobbing (structureel pesten)

Met de aanstelling van een vertrouwenspersoon (VCP) zetten wij een belangrijke stap vooruit om dit duurzaam binnen onze vereniging te borgen.

De VCP is er voor iedereen, van elke leeftijd binnen DCG. De VCP kan rechtstreeks en zonder bemoeienis van anderen worden benaderd met vragen en klachten over of het vertrouwelijk bespreken van voorvallen van ongewenst gedrag op het gebied van pesten, ongewenste intimiteiten, discriminatie en agressie, die tussen DCG leden plaatsvinden of hebben plaatsgevonden of waarbij een relatie is tussen activiteiten binnen DCG-verband en de betrokkene(n). Bij twijfel: bespreek met de vertrouwenspersoon of je vraag bij hem op de juiste plaats is.

De VCP zal mensen niet persoonlijk opvangen en/of begeleiden. Als er verdere opvang noodzakelijk is zal dit altijd met toestemming van de betrokkene(n) plaatsvinden buiten DCG.