Sanctierichtlijnen

Bij vernielingen en diefstal doet het jeugdbestuur van DCG altijd aangifte bij de politie. De betrokken speler zal in dat geval met onmiddellijke ingang geschorst worden voor de rest van het seizoen en tijdens de ledenvergadering geroyeerd worden als lid van DCG, uiteraard zonder teruggave van de contributie.
Het jeugdbestuur van DCG zal bij gebruik van drugs op het complex van DCG de betrokken speler met onmiddellijke ingang schorsen en bij de ledenvergadering zal de speler als lid van de vereniging geroyeerd worden, uiteraard zonder teruggave van de contributie.
Het jeugdbestuur heeft voor deze en andere gevallen de volgende sanctierichtlijnen vastgesteld:

Gedrag Sanctie Door wie
• Diefstal
• Fysiek of verbaal geweld en/of bedreiging (spelers/ouders onderling of tegen officials, bestuursleden, coördinatoren, trainers en leiders)
• Drugsgebruik
Royement zonder teruggave van contributie Jeugdbestuur
• Vandalisme en vernielingen Schorsing Jeugdbestuur
• Wangedrag
• Discriminatie
Waarschuwing Jeugdbestuur Jeugdbestuur
• Niet accepteren van leiding
Zonder afmelden niet verschijnen bij wedstrijden
Waarschuwing trainer Trainer/leider

De lijst dient een eerste beeld te geven en zal in praktijk verder worden bijgehouden op basis van praktijkvoorbeelden.

Als een speler 3 waarschuwingen heeft gehad van het jeugdbestuur, dan wordt de speler bij de 4e keer dat zijn/haar gedrag ontoelaatbaar is direct geroyeerd zonder teruggave van de contributie. Bij de tweede waarschuwing zullen de ouders van de speler bij het gesprek worden uitgenodigd.

Wat te doen bij problemen

Heb je een probleem? Ben je het ergens niet mee eens? Blijf er niet mee lopen en bespreek het met je trainer, leider of je afdelingscoördinator.