DCG JO17-3 – AFC JO17-2 0-8 (RUST 0-4)

rksv DCG JO17-3 (zon)

AFC JO17-2 (zon)

7 oktober 2018 14:00

Onbekend

Vandaag onze 2e wedstrijd ten opzichte van onze vorige wedstrijd bleven 3 spelers weg en 3 geblesseerd( waar onder onze Keeper Youri) en met 2 nieuwe spelers erbij moesten we Thuis aantreden tegen AFC, waarvan ik weet altijd een vervelende tegenstander. Toen zat het ook nog tegen, dat de scheidsrechter ziek was, dus moest ik daar ook nog achteraan.

Gelukkig was er een jongeman bereid te fluiten en dat deed hij best goed, want hij durfde de Coach van AFC tot de orde te roepen en terecht ook. Vooraf goed de tegenstander bestudeert en dacht dat we vandaag met 11 man kansjes hadden en starten we in de 4-3-3 opstelling.

In de wedstrijd-bespreking de puntjes duidelijk op de I gezet, dus ik nam met vertrouwen plaats in de dug-out.

De wedstrijd kon eindelijk 20 minuten later, dan toch beginnen, maar helaas binnen 5 minuten Penalty tegen, terwijl duidelijk was benadrukt voor de wedstrijd 1. zet hun verdedigers vast en hun buitenspelers vast en pak ze aan Buiten de 16 meter. En zorg dat we compact het middenveld beheren. Dani (speler) vandaag onze keeper, was dus daarin machteloos. Verders in de 1e helft was het dramatisch om te zien dat AFC in de 10e, 27e en 40e minuut konden uitlopen naar de 0-4 ruststand, waar onze keeper totaal schuldloos aanwas. In de rust omzetting gedaan en was ik boos zeker op een speler die commentaar had en zelf geen bal had geraakt en duidelijk gemaakt het is samen winnen en samen verliezen.

De schuld lag bij ons zelf, de opdrachten werden niet uitgevoerd en de inzet en de felheid was er niet.

Dus toch weer met frisse moed de 2e helft in, ondanks dat AFC genoeg wissels hadden en wij zonder waren.

Helaas kreeg AFC toch weer de gelegenheid om uit te lopen in de 5e en 15e minuut 0-6 , maar toen zag ik een ommekeer we werden feller en begonnen wij AFC enigszins terug te drukken en creeerden we in de 26ste en 29 ste minuut  2 (100 %) kansen die erin hadden gemoeten en in mijn ogen ook verdiend waren ook in de 31ste minuut nog een kans, puur ook omdat Huseyin goed doorliep op hun (Goeie)keeper, dat alles bleek ook uit een akkefietje met een AFC speler, opeens waren ze geirriteerd.

Helaas waren onze jonge spelers op en kon AFC uitlopen naar 0-8.

Dani die vandaag onze keeper was redden nog verschillende malen met zijn voet en mochten we blij zijn, dat hij er stond.(bedankt)

Na het laatste fluitsignaal weet je dat je verloren hebt, maar beoordeel ik toch de 2e helft als beter. Helaas zover ik kon zien, zag ik maar een Ouder, ook dat was teleurstellend, juist deze jonge groep heeft ze nodig die supporters.

Positief was vandaag over de hele wedstrijd de twee kleinste spelers namelijk de beide Anass-en. Anass Baddoui zijn 2e goede wedstrijd en Anass Eddaamani “Man van de Wedstrijd”. Ook goed om te zien was de strijd in de 2e helft van de meesten. Als dat vanaf (minuut een) was geweest en de opdrachten waren uitgevoerd had er punten ingezeten. Wij bedanken de Scheidsrechter geweldig gedaan. We weten nu al dat volgende week er weer een zware kluif wacht tegen Sloterdijk. Je wint alleen een wedstrijd als Spelers willen winnen en dus ook op tijd komen.

Trainer/Coach  Paul