Asc Waterwijk JO17-4 – DCG JO17-3 5-3 ( rust 3-1)

Waterwijk asc JO17-4 (zon)

4 november 2018 11:00

Met een pillenkuur van de dokter, ging ik met vertrouwen de deur uit om vandaag het eerste punt te gaan pakken. Vandaag voor het eerst met 12 man. Mede dankzij Omar-Lucian-Roel hun vaders op de parkeerplaats, konden we onze reis weer te laat beginnen, omdat spelers gewoon te laat komen en als je dan de kleedkamer binnenkomt en ziet dat spelers te laat naar bed zijn geweest, maak je alweer zorgen. Toch kon dat mijn vertrouwen niet weg nemen, want ik geloofde erin. Zeker ook omdat speler Huseyin weer onze keeper was vandaag en ook Roel was weer terug van zijn blessure. Huseyin doet het goed en vind het ook leuk en wij zijn er blij mee.

We gingen goed van start in de 4-4-2 opstelling met duidelijke afspraken vooraf. De wedstrijd ging op en neer al merkte we al gauw dat sommige spelers van Waterwijk de grenzen opzochten

en die toestemming hadden ze ook van hun 12e man de scheidsrechter. Jammer genoeg kwamen zij in de 20ste minuut voor met 1-0 maar in de 25ste minuut hadden wij een 100 % penalty moeten krijgen, na een tackle van de keeper op het been van Ayoub, maar nee de scheids die er te ver vanaf stond reageerde niet eens.

In de 28ste minuut was Huseyin kansloos op een perfecte vrije trap dus 2-0. Daarna werd er nog een speler van ons van achter onderuit gehaald en dan verwacht je een kaart en speler eruit, maar nee ook nu weer deed de scheids niks, maar in de 35ste minuut revanche van Ayoub hij werd met 2 handen vast gehouden

in de 16 meter en wrong zich los en scoorde de 2-1.

Helaas in de 38 ste minuut door slecht te verdedigen bij de 2e paal werd het 3-1. Buiten de scheidsrechter, die ik in de rust in de kantine op zijn verantwoording heb aangesproken, die keek of hij het in keulen hoorde donderen, moet ik ook zeggen dat we de schuld bij onszelf moesten zoeken, want we gaven ze veel te veel speelruimte om gewoon de bal rond te tikken ipv kort erboven op te zitten en de afspraak was via de vleugelspelers en ook dat gebeurde niet.

Toch in de rust duidelijk gemaakt rustig te blijven en niet te laten uitlokken. De 2e helft werd van onze kant beter, al in de 16e minuut had Dani iets te gehaast met een hard schot een 100 % kans.

Helaas ook nu weer door slecht te verdedigen viel de 4-1 dan zou je denken het is klaar, maar nee de mannen stonden op en in de 26ste minuut Dani en 28ste minuut Juan zorgen dat we op 4-3 kwamen. Toen merkte je de angst bij Waterwijk, want het werd feller en gemener en was Ayoub de dupe doordat een speler hem met 2 volle handen buiten de lijnen gooiden en door zijn normale reactie moesten beide spelers naar de kant. In de 30ste minuut scoorde Waterwijk met 2 man in Buitenspel de 5-3.

De wedstrijd speelde we toen uit met een gevoel hier valt niet te winnen, want niet de spelers maar de 12e man de scheidsrechter bepaalde de uitslag te opzichtig. Was er “Man van de Wedstrijd” ja, Huseyin (keeper van vandaag) met goeie en mooie reddingen.

De rest van het team lag op een lijn vandaag met fouten,maar ook met goeie dingen. Vooral 2e helft werd de druk op Waterwijk neergelegd. Mijn vertrouwen was goed, want onze eerste punt zat er wel degelijk in, maar is puur ontnomen,ondanks dat er nog veel verbeter-punten zijn. Ik bedank Omar zijn vader voor het vlaggen

geweldig gedaan, omdat het moeilijk is te vlaggen en de wedstrijd te volgen. Geweldig ook dat er Supporters waren van Omar-Dani-Lucian-Youssef en Roel. Het is een kleine uitslag, maar toch niet onze beste wedstrijd. Totslot bedank ik alle Ouders, die het mogelijk hebben gemaakt, dat we in Almere en ook weer thuis veilig aankwamen, want zonder jullie zijn we nergens.

Ik hoop volgende week de thuis-wedstrijd dat U er ook weer bij bent. Wij maken de Taart(Wedstrijd) en U bent de slagroom(Steun)

van deze taart. Volgende week op tijd zijn – uitgerust zijn – afspraken nakomen in het veld en met jullie 100 % inzet moet het gaan lukken. Zodat we van de ommekeer kunnen gaan spreken.

Paul (Trainer/Coach JO17-3)