NFC JO17-1 – DCG JO17-3 5-0 (rust 2-0)

NFC JO17-1 (zon)

rksv DCG JO17-3 (zon)

9 december 2018 12:00

Onbekend

Vanaf vandaag moest de rust in onze ploeg terugkeren, na wat er vorige week was gebeurd en nu 1 speler en 1 keeper uit het team zijn. Die dachten op hun manier een team te terroriseren, met hun onterechte commentaar op spelers en hun wangedrag, door muziek te draaien op het veld en te laat komen, ze voelden zich verheven boven het team en hadden overal maling aan.

Vandaag nieuwe keeper Ouail ,maar helaas nog zonder Huseyin (Blessure) en Marouane(??). Dus moesten we met 11 man de wedstrijd afmaken. Plannen vooraf waren duidelijk en ook gewaarschuwd dat probleem bij NFC is de scheidsrechter.

Het begon al dat hij weg moest en hij wilde mijn wedstrijd bespreking afbreken om eerder te beginnen, helaas voor hem.

We speelde met het slechte weer gelukkig op kunstgras en dus de wedstrijd kon beginnen het werd een rommelige wedstrijd met heel veel onrust. Toch hielden mijn spelers het goed vol tot en met de 28ste minuut, toen brak niet NFC de wedstrijd open, maar de scheidsrechter met een dikke buitenspel doelpunt en daarmee brak hij meteen het team, want vlak er na in de 30ste minuut viel de 2-0 wel een echte goal. Dat was doodzonde al was het allemaal niet mooi om te zien, maar vooral onze backs Daniel en Roel speelde een Goeie partij. In de rust duidelijk gemaakt, dat we niet onder hoefde te doen, maar er meer pit in moest komen vooral de middenvelders lieten soms het kaas van hun brood eten.

Maar oke de 2e helft kon beginnen maar al in de 2e minuut was het al raak 3-0. Beeld werd duidelijker, deze wedstrijd was niet te winnen want ook nu weer in de 15e minuut een buitenspel goal 4-0.

Ook werd ik boos op de scheids, omdat hij maar een kant op floot vanuit de middenlijn betreffende de overtredingen, 2 handen duwen, Omar zijn shirt die bijna uitgetrokken werd, ellebogen die Roel kreeg te voorduren. Kijk, winnen zou onterecht zijn geweest maar een gelijkspel was acceptabel. In de 26ste minuut konden ze nog vrij inkoppen 5-0 en daar mee was ook de eindstand neergezet.

Want de scheids moest weg totaal geen blessure-tijd zoals de tand door zijn lip van Ayoub, nee en ik moest nog maar zien mijn kleedkamer sleutel geld terug te krijgen. Was het van onze kant allemaal goed nee, te onrustig en sommige te bang en mede door het fout fluiten, kwam de twijfel met de buitenspelval. De kansjes die er waren werden door de onrust gemist. De sfeer in deze jonge groep is terug ,straks Huseyin terug en hopelijk ook een nieuwe spits. Zodat we de 2e helft van het seizoen een nieuwe start kunnen gaan maken.” Man van de Wedstrijd “ vandaag was Roel. Al gebruikte zijn tegenstander handen en voeten en ellebogen, hij kwam nauwelijks langs hem.

De rest van het team waaronder ook de keeper heeft er voor gewerkt en daar gaat het om. Kan het beter Ja, maar de invloed van de 12e man is onmogelijk tegen te spelen.

Namens het team bedanken we Omar zijn vader voor het vlaggen.

Leuk vandaag langs de lijn te zien de supporters van Omar-Daniel-Lucian-Anass Eddahmani. Nog paar trainingen en dan kunnen we het jaar afsluiten. IK wens iedereen nu al hele fijne en gezonde

feestdagen en hopelijk allemaal weer terug in het jaar 2019.

Paul (Trainer/ Coach JO17-3)