DCG JO17-3 – PURMERSTEYN JO17-4 6-3 (Rust 2-1)

rksv DCG JO17-3 (zon)

Purmersteijn JO17-4 (zon)

11 november 2018 11:30

D.R. Asbeek Brusse

Vorige week verdiende zeker 1 punt,maar werden we bestolen.

Dus vandaag de 11e van de 11e besloten we maar om eens gek te doen.Het moest feest worden, Keeper Youri hersteld en Nieuweling Marouane erbij en stonden we voor het eerst met 13 man, daarnaast spelen op het hoofdveld en de regenbuien namen een een lange pauze, dus het feest kon beginnen, maar wel met de afspraak vooraf, dat we nu eens vanaf de eerste minuut geconcentreerd zouden beginnen,zonder geouwehoer.

Doordat de spelers nu eens wel op tijd waren konden we een goeie warming-up uitvoeren. Duidelijk afspraak, dat we niet dezelfde fouten mochten maken zoals vorige week. Onder leiding van aanvoerder Dani kon de scheidsrechter starten. We begonnen meteen heel sterk en had Purmersteyn  het meteen moeilijk.

Nu zag ik eens, wat ik wilde zien in positie blijven en strijd.

Dat bracht ons door een assist van Anass-E de 1-0 door Dani en ook in de 16e door een assist van ayoub schoot Dani net vlak langs de paal, maar in de 22 minuut maakte hij het goed door de 2-0 in te schieten. Er was dus niks aan de hand we hadden de wedstrijd in handen tot Younes in de 34ste minuut een vrije trap veel te gehaast in de voeten van de tegenstander schoot en die daar zijn voordeel uithaalde en de 2-1 ruststand op het bord kon zetten.

In de rust gewaarschuwd rust in de ploeg te houden en niet van die haastige acties plaats te laten vinden. Wissels beide Anass eruit en Juan en Marouane erin. Het fluitsignaal had nog niet geklonken of in de 1e minuut scoorde Juan de 3-1 en 4 minuten later deed Huseyin het op dezelfde manier en was het 4-1. Ja en als de centrale verdediger het te gemakkelijk opneemt, dan geef je in de 6e minuut de tegenstander de kans door de 4-2 te scoren en zelfs daarna nog de 4-3 uit een penalty en zo maakte we het onszelf weer heel moeilijk. In de 23ste minuut een Onterecht afgekeurde goal van ons, door Dani ,omdat de bal tegen het lichaam terugkaatste van de tegenstander . Toch waren een heleboel spelers scherp vandaag ook Ayoub die met een Prachtige Lob over de keeper heen de 5-3 scoorde en kon totslot Juan in de 42ste minuut de 6-3 Eindstand scoren. De scheidsrechter had er zin in, want hij liet doorspelen tot de 50ste minuut en toen klonk het eind signaal en nadat iedereen een hand had gegeven liepen we het veld af met 3 Verdiende punten. De conclusie was dat het een zelfde soort tegenstander was als vorige week sc Waterwijk, beide waren fel en speelde heel vaak op de grens in mijn ogen mochten ze teveel, ook het gevloek van die spelers.

Toch krijgt de scheidsrechter ondanks een paar missers een voldoende, omdat hij toonde, dat hij de baas was en dat is in dit soort wedstrijden heel belangrijk. Wat wij moesten doen was alleen goals maken en dat deden we. Mijn totale beeld was, dat niet alles goed werd uitgevoerd, maar toch de meeste spelers toonde inzet, waarom ik vroeg en werd aanvallend de opdrachten uitgevoerd door Meer Omar en Lucian te gebruiken. Verdedigend waren Daniel en Yasser weer heel sterk en ook Ayoub en Dani werkte nu heel hard mee. Dit is en was de eerste stap naar boven, vanaf nu zullen we elke week zo moeten spelen. De spelers zullen het moeten uitvoeren, maar mijn geloof in hun is er nog steeds om mee te draaien in deze 2e klasse. Hopelijk dat vanaf nu het beetje geluk meezit en de spelers heel blijven. Samen zijn we Sterk

Ik bedank de grensrechters Marouane en de vader van Omar was weer heel belangrijk. De toeschouwers die er niet waren hebben dus wat gemist, maar de ouders van Yasser-Omar-Anass-E en Lucian hebben eindelijk kunnen genieten van de eerste 3 punten.

Gefeliciteerd mannen het is verdiend en ga zodoor.

Paul Trainer/Coach Jo17-3