DSS JO17-2 – DCG JO17-3 4-2 (RUST 2-1)

DSS JO17-2 (zon)

18 november 2018 11:00

18 November koude ochtend, wachtend op de parkeerplaats op de spelers die gewoon weer te laat komen, dus weinig respect tonen en dus ook niet komen met de instelling, ik heb er zin in vandaag.

Maar gelukkig dankzij Omar zijn vader konden we aankomen met 13 spelers vandaag, waarvan 2 geblesseerde Ayoub en Yasser en dus zonder Marouane(ivm gezondheid) en Juan die zonder iets te zeggen wegbleef, maar wel met een 2e keeper Ouail. Deze ploeg had ik reeds eerder zien spelen tegen AFC, dus dat vormde een beeld, maar dat beeld veranderde gauw, want deze ploeg is een mix van JO17-1 en JO17-2. Toch had ik een gevoel van er is kans vandaag zeker na vorige week. Helaas doordat de spelers te laat kwamen moesten we een korte warming-up doen,omdat we ook nog wedstrijdbespreking hadden. Maar goed alles klaar om onder leiding van een scheidsrechter die vandaag voor het eerste floot met een fluitje die je amper hoorde.

We gingen meteen goed van start want in de 3e minuut alleen meteen een prachtig schot van Dani helaas naast. Toch kwamen we 1-0 achter in de 6e minuut door slecht verdedigen van onze back en foutief opstellen van de keeper en later ook in de 12e minuut werd het 2-0, terwijl we toch kansen creeerde. Toen ingegrepen door de back te wisselen,die meer aanvallend dacht en vergat te verdedigen. Waar wij in te kort schoten was het fysieke gedeelte en niet durven aan gaan van het kontakt en daardoor balverlies leden. Toch kwam in de 28ste minuut de verdiende aansluitings treffer van wie anders dan Dani en dat hielden we vol tot en met de rust, dus 2-1. Beeld 1e helft DSS fysiek sterker, maar toch konden wij af en toe gevaarlijk loskomen vooral van Lucian en Dani kwam het grote gevaar. 2e helft keeperswissel Youri erin en nu Ouail als speler. Het was zwaar, maar er waren kansen zeker ook, omdat de verdediging onder leiding van Youssef het beter deden qua lijn houden en Youssef speelde met meer overzicht en rust. Dus we moesten ervoor gaan en dat gebeurde ook meteen in de 1e minuut 100 % kans voor Dani helaas geen geluk, maar hij vergoedde het in de 2e minuut en maakte de 2-2 daarmee laat hij zien hoe belangrijk als spits hij is, want hij pikt iedere week zijn goaltjes mee. Nu moesten de koppies erbij gehouden worden, want de scheids hadden we niet mee, hij zag geen handsballen en het vasthouden met 2 handen en toen gaf hij zelfs in de 5e minuut een Onterechte penalty wat meer een swalbe was. Compliment aan de spelers ze hielden zich rustig en accepteerde het ook zo.

We moesten machteloos toe zien hoe we 3-2 achter kwamen.

Toch ondanks dat 5 spelers niet op hun niveau speelde hielden we stand, alleen uit onze hoekschoppen haalde we te weinig.

Helaas in de 31ste minuut door een onoplettende moment van het niet instappen kon DSS de 4-2 scoren en was daarmee de wedstrijd gespeeld. Terugkijken zat er een gelijkspel zeker in, maar of dat met deze scheidsrechter ook zou lukken was de vraag.

Voor een team dat nog niet goed op elkaar is ingespeeld, vond ik het toch niet slecht, want vooral de 2e helft werd er toch met goed verweer gespeeld en was deze tegenstander die elke week een ander team kan neerzetten niet onverslaanbaar en dat zegt ook wat. Het was jammer want zo hadden we stap 2 kunnen neerzetten. Maar voetbal is niet alleen de wedstrijd, maar daar hoort ook bij op tijd komen en een goeie warming-up, zodat iedereen op een rustige manier de wedstrijd kan starten, met alle adreline, die ze op het veld kunnen uitstrooien. Vandaag waren 2 “Mannen van de wedstrijd” namelijk Lucian en Dani.

Ik bedank Omar zijn vader weer voor het vlaggen op deze koude dag, daarnaast was het fijn om veel supporters van Youri, Youssef, Roel, Omar, Lucian Dani en Daniel langs de lijn te zien.

Dankzij deze Ouders van Omar-Roel-Youssef-Lucian-Dani en Daniel konden de spelers hun wedstrijd spelen tegen DSS.

Mijn Dank is groot ouders/supporters en hou net als ik het vertrouwen. Als de spelers maar blijven strijden kunnen ze U verblijden. Volgende week KON.HFC uit.

Paul v.d.Meer ( Trainer Coach JO17-3)