RKDES JO17-1 (zon) - rksv DCG JO17-3 (zon)

RKDES JO17-1 (zon)

23 september 2018 10:00

Na 27 jaar omzwervingen ben ik weer terug geland bij DCG waar ook ik ooit begon.

Om vandaag onze 1e wedstrijd te spelen tegen een team die al 3 bekerwedstrijden achter de rug hadden. Terwijl wij met een team op stap gingen die bestond uit 1 van 17, 3 van 16 , 8 van 15 en 2 nog van 14 jaar en die nog nooit als team hadden samengespeeld, dus dat werd voor mij en voor hun een hele uitdaging en wetende, dat we ook nog met een geblesseerde keeper Youri op stap gingen, en voor hem kan ik alleen maar Respect hebben, want in de 1e helft kreeg hij weer last, maar heeft de hele wedstrijd uitgekeept en nog veel tegengehouden ook.

De eerste 12 minuten gingen we best goed van start niks aan de hand,

en had ik vertrouwen in de centrale verdediging, maar toen was het opeens afgelopen en kon Rkdes uitlopen naar 7-0 ook nog dat we 10 minuten met 10 man verder moesten. Die 1e helft zag ik veel dingen die fout gingen en waarom, want ook het middenveld stond niet goed opgesteld en wat ik van middenvelders verwacht is heen en terug dat moeten de slopers zijn en sommige klaagde over hun knie puur omdat ze niet fel het duel ingingen. In de rust wat dingen omgezet hopende, dat dat iets goeds ging brengen, maar helaas ook als die bal gespeeld moest worden er net weer even werd doorgelopen. Veel dingen toch waar ik in de voorbespreking aandacht aan had besteed, en die niet uitgevoerd werden.

Helaas hebben we ook niet de eer kunnen redden, dat kwam omdat de aanvallers ook nog niet op scherp stonden, maar goed we creerden toch kansen en dat was goed om te zien. Misschien als we met 11 man voor onze goal waren blijven hangen was het anders geweest, maar we kwamen om te voetballen, al kwamen sommige te laat, dat zegt ook wel wat. Toch heb ik ook Positieve dingen gezien van Anass links back , keeper Youri en  Youssef Allouch Man van de(ze) (Verloren) Wedstrijd Foutloos gespeeld. Daarnaast spelers die best hun inzet toonde , maar ook spelers die onder hun niveau speelde. Dus werk aan de winkel.

Maar ook voor de spelers, dat ze de strijd aangaan ,want straks heb ik 16 man en wordt het vechten voor ieder zijn plekje.

Totslot bedank ik Omar zijn vader voor het vlaggen (geweldig) en de Ouders die voor het vervoer zorgden ook Geweldig.

Zo stonden er toch voor de spelers supporters langs de lijn en geloof mij dat is voor elk team Heel belangrijk. Hopelijk dat ze de volgende wedstrijd iets meer te zien krijgen.

Paul van der Meer (trainer/Coach) JO17-3